1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. 'Teknolojik oyunlar kıvrak düşünmeyi sağlıyor'
'Teknolojik oyunlar kıvrak düşünmeyi sağlıyor'

'Teknolojik oyunlar kıvrak düşünmeyi sağlıyor'

Akdeniz Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Taner, "Elektronik oyunlar, çocukların hızlı, doğru karar verme becerisini geliştirir. Bu oyunlarla elde edinilen beceriler trafikte işe yarar." dedi.

A+A-

Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Memduh Sami Taner, elektronik oyunların dozunda tutulması durumunda çocuklar için faydalı olduğunu belirterek, "Elektronik oyunlar çocukların hızlı, doğru karar verme becerilerini geliştirir. Bu tür oyunlarla elde edinilen beceriler trafikte işe yarar." dedi.

Doç. Dr. Taner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaygınlaşan teknolojik oyunların, mobil uygulamalar halinde telefon ve bilgisayarlarda bulunduğunu, ayrıca "oyun konsolu" diye bilinen elektronik cihazların yaygınlaştığını söyledi.

Teknolojik oyunların, göz, kas ve beyin koordinasyonuna dayalı senkronizasyon ilişkisini hızlandırdığını anlatan Taner, "Mesela oyunlar o kadar hızlı ki kişinin hemen karar alması, ateş etmesi, hemen düğmeye basması, patlatması veya parçalaması gerekiyor." diye konuştu.

Elektronik oyunların çocukların hızlı, doğru karar verme becerilerini geliştirdiğini vurgulayan Taner, şöyle devam etti:

"Bu oyunlarla elde edilen beceliler trafikte işe yarar, aracı kullanırken hızlı karar verip, meydana gelecek bir kazadan kişinin kendini kurtarmasını sağlar. Test sınavlarında bu beceriler kısmen başarıyı destekleyebilir. Çünkü sınavda hızlı ve doğru karar vermek zorundasın, yoksa kaybedersin. Bu anlamda teknolojik oyunlar çocuk ve gençlere hızlı düşünme becerileri veriyor, kıvrak düşünmeyi sağlıyor."

"FAZLA OYNAYAN, KISA CÜMLELER KURUYOR"

Elektronik oyunların olumsuz yanlarına da değinen Taner, elektronik cihazlarla fazla oyun oynayanların dış dünyayla iletişim sıkıntısı yaşamaya başladığını bildirdi.

Bu bireylerin başkasının gözüne bakamadığını dile getiren Taner, "Elektronik oyunlarda kıvrak zekalı, çok hareketli olan kişiler, sosyal alana girdiklerinde çabuk sıkılıyor. İnsanlarla konuşmak istemiyor. Kişi kısa cümleler kuruyor, uzun cümle kuramıyor, kitap okuyamıyor, kitap okurken konsantre olamıyor, sosyal ortamlara giremiyor." dedi.

Sanal ortamda fazla zaman harcayanların giderek içine kapandığına işaret eden Taner, bu bireylerin aile ve sosyal ilişkilerinde hasarların oluşmaya başladığını kaydetti.

Taner, çocuklar açısından bu tür oyunların dozunda tutulması ve gün içinde belli bir sürenin oyuna ayrılması gerektiğini ifade etti.

 

YASAL UYARI: Yayınlanan haberin tüm hakları AVAZ MEDYA Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.