1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. TRT'den Sözcü'nün iftira haberine yalanlama
TRT'den Sözcü'nün iftira haberine yalanlama

TRT'den Sözcü'nün iftira haberine yalanlama

Algı operasyonları ve yalan haberlerine devam eden Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) yayın organı Sözcü'nün dün yayınladığı "TRT haber kiralayarak bir skandala daha imza attı" başlıklı haber de yalan çıktı. TRT'den yapılan yazılı açıklamada, söz konusu h

A+A-

Türkiye Radyo Televizyon Kurumunca (TRT), TRT Kürdi'de yayınlanan haberler ve içeriklerinin, yaklaşık 1,5 yıldır kurumun kendi bünyesinde hazırlandığı, bunlar için dışarıya tek kuruş  ödenmediği bildirildi.

 

1.5 YIL ÖNCE SONA EREN UYGULAMAYI HALA DEVAM EDİYORMUŞ GİBİ GÖSTERMİŞLER

TRT'den yapılan yazılı açıklamada, dün bazı internet sitelerinde ve gazetelerde yer alan "TRT 'haber kiralayarak' bir skandala daha imza attı" başlıklı haberle yaklaşık 1,5 yıl önce sona eren bir uygulamanın halen devam ediyormuş gibi gösterildiği ve kamuoyunun yanıltılmaya çalışıldığı belirtildi. Açıklamada, Şenol Göka'nın TRT Genel Müdürlüğü görevini üstlenmesinin hemen ardından, Yönetim Kurulu'nca "kurum kaynaklarıyla yapılacak iç yapımlara ağırlık verilmesi" kararı alındığı hatırlatıldı.

 

DIŞARIYA TEK KURUŞ PARA ÖDENMİYOR

Açıklamada, şunlar kaydedildi: Bu karar gereği TRT Kürdi'de yayınlanan haberler ve içerikleri, 16 Mart 2015 tarihinden itibaren yaklaşık 1,5 yıldır TRT'nin kendi bünyesinde hazırlanmaktadır. Bunlar için dışarıya tek kuruş  ödenmemektedir. Bazı haber programlarının dış yapım olarak alınması -eski adıyla- TRT 6'nın yayına başladığı ilk döneme ait uygulamadır. Bu uygulama bir zorunluluk olarak personel eksikliğinden kaynaklanmıştır.

 

DETAYLAR 2015 YILI FAALİYET RAPORUNDA DA GÖRÜLÜYOR

Öte yandan ilgili yönetim kurulu kararı, TRT Kürdi'nin yanı sıra tüm yayın mecralarımızda titizlikle uygulanmaktadır. Bu doğrultuda stüdyo eksikliğinden kaynaklı dış yapımlar, kısa sürede tamamlanan ve faaliyete geçen yeni stüdyolarımızla sona erecektir. TRT'nin kurum kaynaklarıyla iç yapımlara yönelmesi 2015 yılı faaliyet raporunda da görülmektedir. Bazı çevrelerin TRT'yi alan yayınları, bizlerin çalışma azmini ve gayretini kıramayacak, TRT bundan sonra da milletimizin hizmetinde olmaya devam edecektir.

 

 

SABAH

YASAL UYARI: Yayınlanan haberin tüm hakları AVAZ MEDYA Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.