Ocak zammı için 4 senaryo: En düşük memur maaşı 75 bin TL’yi aşabilir

Eylül enflasyonunun açıklanmasıyla memur ve memur emeklilerinin 2027 Ocak zammında ilk üç aylık tablo ortaya çıktı.

Eylül enflasyonunun açıklanmasıyla memur ve memur emeklilerinin 2027 Ocak zammında ilk üç aylık tablo ortaya çıktı. Temmuz, ağustos ve eylül aylarını kapsayan dönemde birikimli enflasyon yüzde 5,56’ya ulaşırken, yıl sonu tahminlerine göre toplam zammın yüzde 6,67 ile yüzde 8,05 arasında gerçekleşebileceği hesaplandı. En düşük memur maaşının bazı senaryolarda 75 bin TL’yi aşması bekleniyor.

İlk 3 aylık enflasyon yüzde 5,56

Eylül ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla milyonlarca memur ve memur emeklisinin ocak ayında alacağı zam için üç aylık veri ortaya çıktı.

Eylül ayında tüketici fiyatları aylık yüzde 1,84 artarken yıllık enflasyon yüzde 29,73 olarak gerçekleşti. Temmuz ayında yüzde 1,78, ağustosta yüzde 1,84 ve eylülde yüzde 1,84 olarak açıklanan aylık enflasyonların ardından yılın ikinci yarısının ilk üç ayındaki birikimli oran yüzde 5,56’ya ulaştı.

Memur ve memur emeklilerine toplu sözleşme kapsamında yüzde 5 zam uygulanacak. Enflasyon farkının ortaya çıkması için ikinci yarıdaki altı aylık enflasyonun yüzde 7’yi aşması gerekiyor. İlk üç ay itibarıyla yüzde 5,56 seviyesinde kalındığı için henüz enflasyon farkı oluşmadı.

Ocak zammında 4 farklı hesap

Memur ve memur emeklilerinin kesin zam oranı ekim, kasım ve aralık aylarının enflasyon rakamlarıyla belli olacak. Yıl sonuna ilişkin mevcut tahminler ise yüzde 6,67 ile yüzde 8,05 arasında dört farklı zam ihtimalini ortaya çıkarıyor.

Yıl sonu enflasyonunun yüzde 28 olması halinde ikinci altı aylık enflasyonun yüzde 8,70, enflasyon farkının yüzde 1,59 ve toplam memur zammının yüzde 6,67 olması bekleniyor.

Yıl sonu enflasyonunun yüzde 28,4 olması durumunda altı aylık enflasyon yüzde 9,04’e, enflasyon farkı yüzde 1,91’e çıkacak. Bu hesapta toplam zam yüzde 7 olacak.

Yüzde 29,61’lik yıl sonu enflasyonunda altı aylık oran yüzde 10,07’ye ulaşırken toplam zam yüzde 8,01 olarak hesaplanıyor. Yıl sonu enflasyonunun yüzde 29,66 olması halinde ise toplam zammın yüzde 8,05’e çıkması bekleniyor.

En düşük memur maaşı 75 bin TL’yi aşabilir

Mevcut durumda 70 bin 224 TL olan en düşük memur maaşının yüzde 6,67 zam senaryosunda 74 bin 908 TL’ye yükselmesi bekleniyor.

Toplam zammın yüzde 7 olması halinde en düşük memur maaşı 75 bin 140 TL’ye, yüzde 8,01 olması halinde 75 bin 849 TL’ye çıkacak. Yüzde 8,05’lik üst senaryoda ise en düşük memur maaşı 75 bin 877 TL olarak hesaplanıyor.

Öğretmen, polis ve doktor maaşları

Yıl sonu tahminlerine göre meslek gruplarında ortaya çıkan tahmini maaş aralıkları da hesaplandı.

  • Uzman doktor: 182 bin 118 TL – 184 bin 474 TL

  • Profesör: 163 bin 427 TL – 165 bin 541 TL

  • Mühendis: 116 bin 468 TL – 117 bin 974 TL

  • Şube müdürü: 114 bin 254 TL – 115 bin 732 TL

  • Araştırma görevlisi: 109 bin 634 TL – 111 bin 53 TL

  • Avukat: 108 bin 947 TL – 110 bin 357 TL

  • Başkomiser: 107 bin 995 TL – 109 bin 392 TL

  • Polis memuru: 98 bin 796 TL – 100 bin 74 TL

  • Uzman öğretmen: 98 bin 313 TL – 99 bin 585 TL

  • Vaiz: 92 bin 785 TL – 93 bin 985 TL

  • Hemşire: 90 bin 504 TL – 91 bin 675 TL

  • Öğretmen: 88 bin 807 TL – 89 bin 956 TL

  • Teknisyen: 80 bin 938 TL – 81 bin 985 TL

  • Memur: 77 bin 944 TL – 78 bin 952 TL

En düşük memur emeklisi aylığı ne kadar olacak?

Memur emeklilerinin maaşları da ocak ayında ortaya çıkacak nihai zam oranına göre değişecek. Mevcut hesaplamalarda 31 bin 527 TL olan en düşük memur emeklisi aylığı için dört farklı rakam bulunuyor.

Yüzde 6,67 zam halinde en düşük memur emeklisi aylığı 33 bin 631 TL’ye, yüzde 7 zamda 33 bin 735 TL’ye yükselecek. Yüzde 8,01’lik senaryoda 34 bin 53 TL, yüzde 8,05 zam halinde ise 34 bin 66 TL olacak.

Emekli öğretmen ve polis maaşları

Tahminlerin alt ve üst sınırlarına göre bazı mesleklerden emekli olanların yeni maaşları da şöyle hesaplandı:

  • Müsteşar: 119 bin 620 TL – 121 bin 167 TL

  • Genel müdür: 106 bin 10 TL – 107 bin 377 TL

  • Profesör: 85 bin 860 TL – 86 bin 969 TL

  • Pratisyen hekim: 73 bin 274 TL – 74 bin 221 TL

  • Kaymakam: 70 bin 246 TL – 71 bin 154 TL

  • Başkomiser: 51 bin 70 TL – 51 bin 731 TL

  • Mühendis: 50 bin 877 TL – 51 bin 532 TL

  • Polis memuru: 50 bin 239 TL – 50 bin 884 TL

  • Öğretmen: 50 bin 42 TL – 50 bin 684 TL

  • Hemşire: 50 bin 42 TL – 50 bin 684 TL

  • İmam-hatip: 50 bin 42 TL – 50 bin 684 TL

  • Avukat: 50 bin 42 TL – 50 bin 684 TL

  • Şube müdürü: 42 bin 327 TL – 42 bin 875 TL

  • Teknisyen: 36 bin 263 TL – 36 bin 732 TL

  • Memur: 33 bin 402 TL – 33 bin 834 TL

Kesin zam için üç veri kaldı

Memur ve memur emeklilerinin 2027 Ocak ayında alacağı zam henüz kesinleşmedi. İlk üç aylık enflasyon yüzde 5,56 seviyesinde bulunurken nihai hesaplama için ekim, kasım ve aralık aylarına ilişkin TÜFE rakamları beklenecek.

Yılın ikinci yarısındaki altı aylık enflasyonun ortaya çıkmasının ardından enflasyon farkı ve toplu sözleşme zammı birlikte hesaplanarak memur ve memur emeklilerinin 2027 Ocak ayında alacağı kesin zam oranı belli olacak.

Ekonomi Haberleri