1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. RTÜK’ten HaberTürk’e ağır ceza! O sözlerin faturası büyük oldu!
RTÜK’ten HaberTürk’e ağır ceza! O sözlerin faturası büyük oldu!

RTÜK’ten HaberTürk’e ağır ceza! O sözlerin faturası büyük oldu!

Radyo ve Televizyon Üst Kurulunca (RTÜK), CHP Milletvekili Ali Mahir Başarır'ın konuk olduğu programda, Türk ordusuna yönelik ifadelerini yayınlayan Habertürk televizyonuna 5 kez program durdurma ve idari para cezası müeyyidesi uygulandı.

A+A-

RTÜK'ten yapılan açıklamada, Başkan Ebubekir Şahin'in başkanlığında toplanan Üst Kurulun, Türk ordusuna yönelik sözlerin sarf edildiği Habertürk televizyonunun yayınını görüştüğü belirtildi.

Vatandaş şikayetlerini de dikkate alan Üst Kurulun, İzleme ve Değerlendirme Dairesi uzmanlarının hazırladığı raporu incelediği bildirildi.

RTÜK'ün, Habertürk televizyonunun 28 Kasım 2020 tarihindeki "Gerçek Fikri Ne?" isimli programına konuk olan Başarır'ın "… öyle bir noktadayız ki Cumhuriyet tarihinde ilk kez devletin ordusu Katar'a satılmış. Ben değer biçemiyorum, 20 milyar dolar olduğu söyleniyor, 50 milyon dolara satılmış. Birileri mandacı olmuş." ifadelerini de değerlendirdiği ifade edildi.

Müzakerelerde, yayındaki sözlere karşı programın diğer katılımcıları Prof. Dr. Yaşar Hacısalihoğlu ve Hilmi Daşdemir'in itiraz ederek tepkilerini sert bir şekilde dile getirmelerine rağmen, sunucunun konuklarına nazaran CHP'li Başarır’ın açıklamalarına karşı ciddi bir şekilde tepki vermediğinin, açık bir şekilde itiraz etmediğinin görüldüğü aktarıldı.

Açıklamada, Başarır'ın yayın esnasında yaptığı açıklamalara ilişkin özür beyanında bulunmadığının da tespit edildiği vurgulandı.

Uzman raporunda yer alan, yayındaki ifadelerin Türkiye Cumhuriyeti devletini ve Türk Silahlı Kuvvetlerini aşağılamaya yönelik görüşünü onaylayan RTÜK'ün, 6112 sayılı Kanun'un 8. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde yer alan "Türkiye Cumhuriyeti devletinin varlık ve bağımsızlığına, devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, Atatürk ilke ve inkılaplarına aykırı olamaz." ilkesinin ihlali nedeniyle yayıncı kuruluş hakkında 5 kez program durdurma ve en üst sınırdan idari para cezası müeyyidesi uygulanmasına karar verdiği açıklandı.

Televizyon kanalına, kanundaki aynı maddeyi bir yıl içerinde yeniden ihlal etmesi durumunda 10 gün yayın durdurma cezası verilebileceği, aynı yıl içerisinde üçüncü tekrarda ise yayıncının lisansının iptal edilebileceği de bildirildi.

YASAL UYARI: Yayınlanan haberin tüm hakları AVAZ MEDYA Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.